lördag 1 januari 2005

Cuttlebug och Spellbinders

Cuttlebuggen är en omtyckt stansmaskin eftersom det kan stansa de flesta diesen som finns på marknaden. Tillsammans med maskinen kommer ett par plattor i olika tjocklekar. När du ska stansa använder du olika plattor beroende på vilket märke dien du har valt har. Här nedan visar jag hur du stansar och embossar med dies från Spellbinders.



Cuttlebuggen och plattorna.



Cuttlebuggen med "vingarna" utfällda.



Plattorna A och B i botten. Sedan die, papper och överst platta C.



In i maskinen och veva igenom. Det knakar lite, men det är inget att oroa sig över.



Såhär blev min utstansade figur.



När jag vill embossa kanter på figuren låter jag pappret och dien ligga kvar när jag har stansat. Sedan ändrar jag till följande: platta A, platta B, die och papper, embossingmatta, två ark cardstock, platta B. Antalet ark cardstock beror lite på maskinen. Det är som med ugnar, alla har inte samma effekt - man får prova sig fram lite.



Såhär fint blir det när jag har vevat igenom med embossingmattan.



Den die jag har visat kommer från paketet Labels one. I paketet finns sex olika storlekar på figuren. Varje die går att embossa.



Här har jag stansat alla sex storlekarna.

Vilka plattor du ska använda för andra typer av dies står naturligtvis i bruksanvisningen som kommer med Cuttlebuggen. Man lär sig snabbt!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera