lördag 1 januari 2005

Vika en påse

Här visar Maria W hur man enkelt kan vika en påse som är perfekt att lägga presenter i istället för att slå in dem.

Till den här påsen har jag använt ett halvt ark cardstock. Måtten visar jag i slutet av inlägget och där kan ni också se hur ni kan göra en högre påse.



Jag har bigat enligt måtten, gjort hål för handtagen, klippt i bigmarkeringarna i botten upp till kanten på botten och satt tejp i sidan och i botten.



På insidan har jag tejpat längst upp i kanten med smal dubbelhäftande tejp.



Banden har jag trätt utifrån genom hålen och tejpat fast.



Vik ner kanten.





Fäst ihop påsen.







Här ser ni måtten på påsen. Det är ju papprets storlek som avgör storleken på påsen förstås. (Klicka på bilden för att se den större.)



Här är högre påsar av ett vanligt vitt papper som jag stämplat med Kortmakarens stämpel Körsbären. Istället för handtag har jag här vikt ner kanten, gjort hål och trätt ett band igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar