torsdag 7 februari 2008

ProMarker-guide!

Susanne har använt ProMarker-pennorna ett tag och hon beskriver här hur du enkelt kan använda dem.

ProMarker-pennorna är enkla att använda. Du kan använda dem som vanliga tuschpennor till dina stämpelmotiv utan att det blir randigt. Jag har testat lite olika papper och tycker att glansigt papper fungerar bäst då färgen inte "blöder" så mycket. Har även provat på albumblad, men resultatet blir sämre. Jag använder mig av det glansiga pappret som finns i shoppen. Tänk på att ha något underlag när du färglägger för färgen går igenom pappret! Pennorna har två olika spetsar, en tunn och en bred.

Du kan enkelt få skuggningar genom att måla ett lager till eller välja en mörkare nyans. Till ansiktsfärg passar Ivory eller Blush bäst. Vilken man gillar är nog en smaksak. På motivet nedan har jag använt Blush och till rosorna på kinderna Pink Pastel.

Och som med alla nya produkter - övning ger färdighet!

Du behöver papper, stämpeldyna som inte är vattenfast, ProMarker-pennor och stämpel.











1 kommentar:

  1. Vad fint det blev. Jag har oxå precis börjat med dom pennorna o e super nöjd...har bara ett fåtal men ska skaffa mig fler när vi kommit hem från semestern. Har ju den stämpeln oxå så det va kul o se hur du hade gjort!
    /Juliette

    SvaraRadera