fredag 22 augusti 2008

Får vi lov att presentera... Tomas!



In i Kortmakarens lokal
liten nisse promenerar
Tomas han är inte helt normal
men tror han vet hur jul fungerar.
Han gör som han vill,
på sitt eget vis
med traditioner som sill,
ljus och gris.
Han är idog i sitt tomteslit,
han gör allt på tok men ler.
Han är såklart varmt välkommen hit
och förhoppningsvis också till er.


Vi lottar ut en "Tomas original" bland alla som skriver en kommentar till detta inlägg idag 22 augusti.



Designer: Elin


Designer: Helen


Designer: Linda


Designer: Susanne

79 kommentarer:

  1. Vilken söt liten tomte-Tomas! En sånn liten tomte får gärna bo hemma hos mig. :) Blir spånnande å se fler stämpler...

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar liten tomte, han är mer än välkommen att flytta in i mitt pysselrum..=)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten Tomas! :)

    SvaraRadera
  4. Han var jättetuff, lilla Tomas-tomten. Kom gärna hem till mig och mina pysslande döttrar!!!!

    SvaraRadera
  5. Vilken cool liten tomte. Jag kan ha en sambo till.(Tomas alltså)

    SvaraRadera
  6. Välkommen till Halmstad Tomas, du är så söt!!

    SvaraRadera
  7. Men gud sikken söt liten tomte. Han får mer än gärna flytta in hos mig :)

    SvaraRadera
  8. Men gud sikken söt liten tomte. Han får mer än gärna flytta in hos mig :)

    SvaraRadera
  9. naw så söt den var, en sån vill jag pryda både mina julkort och LO med :)

    SvaraRadera
  10. gillar, vill gärna vinna!

    SvaraRadera
  11. Jamen såååååå söt han är!!! Tomas är ursöt :-)

    SvaraRadera
  12. Han är verkligen jättesöt och har stort användningsområde även efter jul :)

    SvaraRadera
  13. Men åh så busigt söt han är, Tomas-tomten! Jag gillar honom massor!

    SvaraRadera
  14. Vilken ljuvlig liten tomtenisse!! Helt bedårande! Jag ser på honom att han vill flytta hem till mig. Och det får han mer än gärna! Jag ska vårda honom ömt och stämpla med honom mycket så han blir riktigt glad!

    Annelie

    SvaraRadera
  15. vilken söt nisse!
    jag vill embossa hans skägg! :)

    SvaraRadera
  16. Vilken tuff & cool nakentomte med perfekt längd på skägget!! Han skulle trivas hemma hos mig!

    SvaraRadera
  17. Gullig. Skulle passa p åmina julkort i år :-)

    SvaraRadera
  18. Tomas blir hundra procent succe.. på alla mina julkort kommer han att finnas. Tina... du är bara bäst!

    SvaraRadera
  19. Hej Tomas!

    Du är så söt och fin,
    ja som en julpralin,
    du är en tomte liten och rund,
    du är så välkommen hem till Östersund!

    Jag blev så inspirerad av den fine Tomas att det blev ett litet julrim av allt, se ovan!

    Nu håller jag tummarna att en sådan liten tomteTomas kommer hem till oss.

    Kram Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  20. Han är ju förstås alldeles superdupersöt! :)

    SvaraRadera
  21. Wow, det gröna kortet tok-gillade jag!! Supersöt!

    SvaraRadera
  22. Klart jag vill vinna en Tomas!

    SvaraRadera
  23. Klart att man vill ha chansen att vinna en tomas-tomte.

    SvaraRadera
  24. Hihi, han är ju underbart söt! :)

    SvaraRadera
  25. Vad söt tomte, en sån skulle jag gärna vilja ha

    SvaraRadera
  26. Men gud vilken söt liten tomte. Han är ju perfekt till alla julkort som snart är dax att börja med. Måste ju absolut lämna en liten kommentar så att han kanske flyttar hem till mig!

    SvaraRadera
  27. Thomas han är söt o bar om baken.........
    ........ bara han inte sitter i pepparkaksdegen naken !!!

    //Helena Landstoken

    SvaraRadera
  28. Åh så söt han är!! :0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  29. Åh vilken söt liten tomte Tomas är. Han vill säkerligen flytta in i en av väskorna med alla stämpelkompisar här;-)

    SvaraRadera
  30. Vad skojiga ni är med vad ni skriver om Tomas! Kan ju inte annat än gilla honom. Nudist, lösskägg och djurvän - en toppen-Tomas!!

    SvaraRadera
  31. En liten Tomas skulle passa perfekt hemma hos mig.. =)

    SvaraRadera
  32. Jättefina kort som ni har gjort!

    SvaraRadera
  33. Så söt han är, vilket härligt skägg =)

    SvaraRadera
  34. Men så käck, han får gärna flytta hit :D

    SvaraRadera
  35. Det var en charmig liten tomte det där. Passar bra på mina julkort.

    SvaraRadera
  36. Sån söt liten tomte! Och vilka fina kort ni har gjort!

    SvaraRadera
  37. Vilken söt liten tomte, gillade särskilt när han fått grön luva.

    SvaraRadera
  38. Åhh, så söt lilla lille Tomas var hans nakenhet är ju helt underbar.
    Hoppas att det kommer flera som kan hamna på mina kort med mer...

    SvaraRadera
  39. Åh en sådann söt liten hustomte!
    Tar en lott och hoppas på att tomten hittar hem till mig=)

    //jenny/e.j.m

    SvaraRadera
  40. Vilken liten söting

    SvaraRadera
  41. vilken mysig liten tomte. får mig att tänkta på professor baltazar.

    SvaraRadera
  42. Vilken goding! Nästan så att man redan längtar eftr jul! Hoppas att han vill flytta in hos mig!Kramar Linda

    SvaraRadera
  43. Vilken liten sötis!!
    Han skulle vara så välkommen i min lilla pysselhörna!

    SvaraRadera
  44. Kul med en ny typ av tomte! :D

    SvaraRadera
  45. Tomas får väldigt gärna bli vår hustomte :-)

    SvaraRadera
  46. Det var mig en söt liten rackare! :D

    SvaraRadera
  47. Var rädd om lilla Tomas! Att ha en tomte i lokalen betyder säker stor lycka!

    SvaraRadera
  48. Vilken söting! Jag kanske t o m kan bli övertalad till att göra alla årets julkort själv om jag skulle få en så'n...

    SvaraRadera
  49. nämen,.. sicken liten sötgöte!

    SvaraRadera
  50. hm. ja kanske skulle skriva mitt namn med *virrpanna* det *pekar uppåt* var från mig.

    SvaraRadera
  51. Åhh vilken söt liten tomtenisse! :D Tomas får gärna bli en del i mitt pysslande när jag i höstmörkret sitter och ordnar med fina julgåvor.

    SvaraRadera
  52. Thomas... mitt favvonamn! Vill gärna vinna en sådan och tar därför en lott!

    SvaraRadera
  53. Vilken sööööt stämpel!
    Den vill jag sätte gärna vinna!
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  54. "En liten tomte full med bus,
    får gärna flytta till mitt hus":)
    Såååå söt!!!

    SvaraRadera
  55. Vilken otroligt söt liten tomte!

    SvaraRadera
  56. Men så söt han var! Han får gärna bo här hos mig.

    SvaraRadera
  57. ooo vilken söt liten tomte.. den kommer åka med mig hem när de börjar säljas =)

    SvaraRadera
  58. Vilken söt tomte! Det gröna julkortet var kanonsnyggt!

    SvaraRadera
  59. En liten sötis att förgylla julkorten med....=)

    Agneta

    SvaraRadera
  60. Vad härligt med julkortsinspiration, skulle verkligen behöva ta tag i och börja med dem redan nu! :)

    SvaraRadera
  61. Åhh, vad söt. den tomten får gärna flytta till mig!

    SvaraRadera
  62. Vilken superhärlig tomte! En sådan skulle jag verkligen vilja ha... :-)

    SvaraRadera
  63. Den tomten skulle trivas utmärkt hemma hos mig!

    SvaraRadera
  64. åh, sån go tomte. perfekt att det inte är så mycket att färglägga om man ska göra många julkort!

    SvaraRadera
  65. Hej Tomas! Du far garna komma och bo hos mig har pa Nya Zeeland. Vi har ont om tomtar har...

    SvaraRadera
  66. Så söt liten nisse! Och kanonhärliga kort!

    SvaraRadera
  67. Sicken charmig liten tomte, han får utan problem promenera hem till min stämpelhörna.

    SvaraRadera
  68. Tomtenissen Tomas skulle passa så fint på mina julkort i år. Han kan ju som jag ser med fördel vara i olika färger. När är det spännande och se om han kan bli min denna gång.
    mvh
    Anna

    SvaraRadera
  69. Vilken gullig liten tomte, den blir inte svår att göra massa roliga saker med.

    SvaraRadera
  70. vill ha helt klart
    en sån söt tomte Tomas

    SvaraRadera
  71. Det var mig en söt tomte. Hoppas på vinst :)

    SvaraRadera
  72. oh, vad roligt med utlottning det är klart att man vill testa sin tur ! det skulle inte vara fel med en sån där söt stämpel!! :D

    SvaraRadera
  73. OK, jag gör gärna om det :) Jag vill gärna vinna en liten tomas-tomte

    SvaraRadera
  74. Vilken sötis? får hoppas på tur...

    SvaraRadera
  75. Toksöt tomas, honom vill jag ha! =)

    SvaraRadera
  76. Jag provar lyckan än en gång!

    SvaraRadera