fredag 8 augusti 2008

Produktinspiration - Floral Border

Elin visar oss här hur man kan använda Floral Border, ett paket med clearstamps från Hero Arts. Det innehåller fem olika, cirka 14 centimeter långa, bårder. Elin har gjort tre kort där hon använt stämplarna på olika sätt.

1. Här har jag stämplat den ena blombården på ett rosa papper och den ena bladbården på ett grönt papper. I ena kanten av det gröna pappret har jag klippt längs med bladen för att skapa lite mer liv i det väldigt enkla kortet. När jag har fäst bitarna på kortbasen har jag låtit det rosa pappret överlappa det gröna lite.




2. En rolig sak med clearstamps är att de är mjuka och går att böja. Det gör att en rak bård även går att få vågig. Här har jag låtit bården följa kanten på det mönstrade pappret.




3. På det här kortet har jag bara använt en liten bit av den ena bladbården. Jag stansade ut tre cirklar i grönt papper och stämplade några gånger på varje cirkel tills jag var nöjd.




Ännu ett sätt är att stämpla bårderna på olikfärgade pappersremsor som på kortet nedan.


Designer: Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar