torsdag 26 februari 2009

Glitterlim som färgläggning

Idag fortsätter jag att visa hur jag använder glitterlim som färgläggning. Det är ju säkert det allra vanligaste sättet att använda limmet på med det är ändå roligt att visa olika användningsområden.

Jag har olika nyanser av glitterlim i min låda så jag väljer ofta färg efter kortet. Här har jag använt Stickles Gunmetal och Gold.


Perfekt lim att använda till att framhäva vatten eller is på kort är Stickles Waterfall eller Icicles.


Vill jag skugga på ett stämplat motiv kan glitterlim passa bra också. Som jag gjort här:




Nedan ser du hur mina kort blev i sin helhet.









Stämplarna jag har använt kommer från Penny Black Clearstamps: Bubbly, hugs, Fresh new day, Who's counting? och Critter Party

Hoppas du hittat lite tips till att färglägga dina stämpelmotiv med glitterlim.
Lindzi

2 kommentarer:

  1. Underbara kort. Tackar för alla bra-iga tips på var man kan använda glitterlimet (att ha det på vattenbubblorna hade jag nog inte själv kommit på...hihii)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att hitta en ny blogg om Scrapbooking och sånt. :)
    de bloggarna bruakr vara fulla med massa inspiration! Så jag ser fram mot att kika in i din blogg fler gånger. :)

    Ha en trevlig helg!
    Kram //Johanna

    SvaraRadera