måndag 23 mars 2009

Magic Mesh - Paula

Den här veckan ska jag visa hur man på lite olika sätt kan använda sig av Magic Mesh.

Magic Mesh har funnits i Scrapbooking- och kortmakerivärlden länge. När jag började med kortmakeri 2004 var de vanligaste varianten på marknaden den vita rutiga meshen.

Men meshen har varit dock varit ”borta” ett tag för att nu komma tillbaka med stormsteg. Nytt nu är att det finns andra typer och färger av Magic Mesh. Bland annat finns det nu en mesh som är hålig istället för de vanliga rutorna. Denna typ påminner en hel del om den omåttligt populära Punchinellan till utseendet men jag tycker nog ändå att meshen har betydligt fler användningsområden då den är gjord av papper och är självklistrande.

*****Erbjudande*****
Du får köpa magic mesh för 29 kr/st
ord.pris 35 kr/st
Gäller t.om den 29 mars






På Magic Meshen kan man chalka, stansa, embossa, måla, stämpla m.m. Bara fantasin sätter gränserna. Jag lekte loss en hel del när jag fick hem ett härligt paket med mesh från Kortmakaren. Här är några resultat:


Här har jag embossat den lila meshen med Watermark-dyna och hologram-embossingpulver. Detta för att få en glansig och glittrig yta.




Här har meshen använts som bakgrund istället för mönsterpapper.



Stämplarna jag använt är: "Blommor i vas", "Grattis 1" (Kortmakaren) och "Party animals" (Penny Black).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar