måndag 6 april 2009

Adirondack Pigment Ink - Susanne del 1!

Den här veckan ska jag visa er lite olika sätt hur man kan använda sig av Adirondack Pigment Ink.

Pigment ink är kladdigare, torkar långsammare och passar bra till embossing. Den här dynan kan du också använda för att stämpla på glossy paper, plast, metall, vellum med mera. Dock kan du behöva värma trycket med embossingpistol för att färgen ska torka.



För att se skillnad på Dye ink och Pigment ink tittar du på asken.
Beige ask = Dye ink
Svart ask = Pigment ink


I november visade vi hur du kan göra en bakgrund med dessa stämplar. Denna teknik har jag använt mig av på kortet nedan.


Info: Jag använde mig av en bit Colour Copy och smetade på Adirondack Pigment Ink Cranberry utifrån och in i mitten för att få lite mörkare nyans ytterst. För att jämna ut färgen använde jag mig av en bit hushållspapper. Efter det stämplade jag Hero Arts Dot Flourishes längs kanten med VersaFine. Sedan stämplade jag Hero Arts Silhouette Corner med Adirondack Pigment Ink Cranberry. Eftersom det går utmärkt att använda Pigment Ink dynan på plast så stämplade jag Grattis på födelsedagen 2 på en Assorted clear circle. Slutligen använde jag en Inkssentials White Opaque Pen för att få vita detaljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar