fredag 12 juni 2009

Att fästa flock och glitter med dubbelhäftande tejp

Den dubbelhäftande tejp Kortmakaren säljer är genomskinlig och passar därmed väldigt bra till att fästa produkter som flock och glitter med. Här har jag börjat med att skära till en fyrkant i vitt papper. Jag har täckt pappret med dubbelhäftande tejp och tagit bort skyddspappret.



Nu har jag hällt glitter över kanterna och tryckt lite på dem så att det fastnat.




Jag fäster ett motiv ovanpå den första fyrkanten.




Här har jag gjort likadant: täckt en bit vitt papper med dubbelhäftande tejp, tagit bort skyddspappret och hällt över glitter. Den här gången valde jag att täcka hela pappret med glitter.




Jag limmar fast mitt motiv direkt på glittret.


Såhär blev mina färdiga kort:



Material:
Hearts allover, Grid Ribbon, glittret Pink samt 3d-lack på igelkottens hjärtan.








/Elin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar