måndag 27 juli 2009

Sari visar kort med motivet Filur med katt

Jag valde att göra ett tittut-kort, bara för att variera mig lite.

Jag satte randigt papper på
vit kortbas på framsidan och ett mönstrat papper på kortets insida.
Sedan stämplade jag motivet
filur m katt med Memories svarta stämpeldyna och färglade med Promarkerpennor. Jag stämplade också ordet äntligen med samma stämpeldyna. Därefter klippte jag så nära jag kunde för att få texten att bli mer intressant.

Jag mätte hur stor stämpeln var och markerade var den skulle passa på kortets underdel att synas igenom. Jag skar öppningen med Fiskars skärmaskin.

Jag monterade två
petalooblommor och en blå brad och satte en bit grid ribbon under. Jag fäste både blommor och de två stämpelmotiven med 3d-kuddar.




Prova gärna själv att göra ett tittut-kort... Det är lättare än du tror!

Sari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar