tisdag 29 september 2009

Design Block Flourish - inspiration


Designer: Susanne
Information:
Flourish embossad med vitt pulver. Bokstavsstickers, Randigt organzaband och Rhinestones.



Designer: Susanne
Information: Jag stäplade först
Old french writing med röd dyna. När det torkat stämplade jag Flourish med VersaMark och embossade med klart pulver. Därefter "distressade" jag med hjälp av en svamp Distress Ink Worn Lipstick över det hela och torkade av överflödig färg med papper.



Designer: Susanne
Information: Jag stämplade
Flourish med VersaMark och embossade med klart pulver. Därefter "distressade" jag med hjälp av en svamp över hela pappret och torkade bort överflödig färg. Sedan stämplade jag med samma dyna jag använt för att "distressa" med Raindrop Background. Även här torkade jag bort överflödig färg. Även fjäril och text är embossade.



Designer: Elin
Information:
Flourish embossad med klart pulver. Cutout Flower stämplad i grönt, urklippt och fäst på 3d-kuddar. Pearls.



Designer: Elin
Information:
Flourish embossad i färgen Stream från Adirondack. Filurer i pappersbåt. Rosa brads. Blått glitter på flaggan och kanterna.



Designer: Elin
Information:
Flourish embossad i färgen Wild Plum från Adirondack. Japansk docka från kitet Four Dolls. Rhinestones.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar