onsdag 31 mars 2010

Flock med 3d-lack

Idag visar jag hur man kan fästa flock med 3d-lack. Ni har väl inte missat att vi har sänkt priset på 3d-lack till 69:- den här veckan?! (Ord. pris 95:-)
/Elin


Här har jag stämplat och färglagt motivet Hearts allover.




Jag lägger 3d-lack där jag vill att flocken ska fastna. I det här fallet på alla hjärtan.




Jag häller över flock och trycker lätt där jag vill att det ska fastna.





Nu är alla hjärtan gröna och har en sammetsyta.



Såhär blev mitt kort.




Det är inte bara stämplade motiv som går att dekorera med flock. Här har jag haft 3d-lack på en brad som jag sedan doppat i rött flock. När lacket har torkat använde jag min sammetsbrad i mitten av en blomma på ett kort.


Brads med flock på i mitten av blommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar