måndag 19 juli 2010

Helens resekit

Jag hittade en liten "resväska" i miniatyr när jag städade. Väskan är ca 12x9 cm. Jag funderade ett tag på vad jag skulle göra med väskan och sen kom jag på...ett resekit. Ni vet, som ett litet sykit man har med sig i väskan men här blev det ett pysselkit istället.


Jag dekorerade väskan sparsamt med lite papper, band och en stämpel från Sirlig vår.



Inuti väskan finns det små fack där jag la knappar, brads, blommor och små stämplar från Kortmakaren.



De små facken går att lyfta ur och där under förvaras en liten sax, ett litet "verktyg" för att göra hål med för bradsen, lite utstansade dekorationer och en liten stämpeldyna.



Stämpeldynans lock går utmärkt att använda som en akrylkloss för små stämplar. Stämpeldynan är vattenlöslig så det går bra att torka av stämpeln med en fuktig trasa efteråt.

Från och med nu är jag alltid redo för lite pyssel när jag är ute och reser!

/Helen

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar idé! jag brukar iofs sällan få tid till pyssel när jag är ute och reser, men det där måste ju vara en "måste-grej" för riktigt scrapberoende ;)

    SvaraRadera
  2. Jättehärlig väska och en toppenidé!!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé! Tack för ett supertips!

    SvaraRadera