lördag 19 mars 2011

Delicate Blossoms och bakgrund

Idag visar jag hur man kan maska ihop en motivstämpel med en bakgrundstämpel. Motivstämpeln jag använder är samma som jag visade i tisdags, Delicate Blossoms från Hero Arts.

/Elin



Jag har stämplat blommorna en gång och klippt ut dem. Detta är min mask. På bilden syns också själva blomstämpeln samt den bakgrundstämpel jag ska använda. Bakgrundstämpeln kommer också från Hero Arts och kan förbeställas.



Jag lägger masken där jag sedan vill stämpla blommorna och stämplar sedan med bakgrundstämpeln.



Nu tar jag bort masken och pappret ser ut såhär.



Här har jag stämplat dit blommorna.






Det färdiga kortet blev såhär.



Här har jag använt samma teknik tillsammans med en annan av Hero Arts bakgrundstämplar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar