tisdag 26 april 2011

Du är en stjärna

Stämplarna Stjärnbilder inspirerade mig att göra ett kort som skulle passa att skicka till en kille/man. Jag började med att använda den lilla stämpeln som ser ut som en "splatta" och stämplade med olika distressdynor:



Till det här kortet använde jag Crushed Olive, Peeled Paint, Faded Jeans, Broken China och Tumbled Glass.

Därefter fortsatte jag med två av stjärnstämplarna. För att göra det där lilla "extra" valde jag att embossa några stjärnor i olika nyanser samt med klart embossingpulver:



HÄR hittar du alla Kortmakarens embossingpulver.

Jag använde också en liten tag. På den stämplade och embossade texten Grattis samt en av stjärnstämplarna med vitt embossingpulver. Därefter färgade jag in den med distress ink.

Tagen trädde jag på det här fina bandet från butiken:



Jag doodlade runt kortet samt färgade in kanterna med distresser och slutligen använde jag lite klart embossingpulver runt kanterna.

Et voilá - här har ni det färdiga kortet:

1 kommentar:

  1. Gud så snyggt, det där ska jag härma big time! Det är alltid lika fascinerande och skoj att se vad andra hittar på med "mina" stämplar...sån't jag inte alls kommit på själv, hehe.

    SvaraRadera