lördag 16 april 2011

Helen skapar i rosa

Rosa är en stor favoritfärg när jag gör kort! Här kommer två kort som går i rosa:



Här har jag använt den snygga stämpeln Make your own. Det är en cling stamps och går att förbeställa hos Kortmakaren. Textstämpeln kommer från clearstamps arket Live Life.

På det ljusrosa mönsterpappret har jag stämplat med en zickzack-stämpel från clearstamps arket Sew Artsy, som även det går att förbeställa. Jag har dekorerat med olika band och spetsar, det finns många att välja bland hos Kortmakaren. En grön blomma från Hero Arts och lite bling i blommans mitt fick också dekorera kortet.





Rosa tillsammans med lila blir så fint tycker jag!



Här har jag stämplat med Magical Flower och 3 Leaves på enfärgad cardstock och klippt ut bitarna och klistrat fast dem på ett mönstrat papper från Hero Arts. Den stora blomman dekorerades med lite röda blingstenar. Texten kommer från clearstamps arket Live Life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar