måndag 4 april 2011

Mer påsk!

Den här veckan fortsätter vi att visa inspiration inför påsken med Kortmakarens egna stämplar och stämplar från Hero Arts. Missa inte att vi också har fina clearstamps från Viva Decor med påsktema i butiken.

Idag ska jag visa en liten flaska jag har altrat. Tanken är att jag ska ge bort den istället för ett påskägg. Först stämplade jag Wilma som påskkärring, färglade stämpelmotivet och klistrade sedan fast det på flaskan med dubbelhäftande tejp.



Jag färgade in en Manilla tag med Distress Ink Pad med hjälp av en Ink Blending Tool. På tagen stämplade jag med Glad påsk 2 som jag klippt isär för att kunna variera stämplingen av texten. Till sist knöt jag fast tagen runt flaskan med ett vitt spetsband och dekorerade med några blingstenar.



Denna vecka har jag även gjort ett enkelt påskkort med hjälp av stämpeln Ägghalva, Glad påsk 2, en vacker spets och några blingstenar. De stämplade ägghalvorna klippte jag ut och den ens satte jag lite framför den andra med hjälp av 3:D kuddar.



Nu hoppas jag att ni blivit riktigt inspirerade att skapa lite inför påsken!

// Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar