lördag 9 april 2011

Påsk med Kortmakaren och Hero Arts

Jag har gjort tre påskkort med Kortmakarens egna stämplar och stämplar från Hero Arts. Naturligtvis är det band eller spets på dem, det är sällan jag gör kort utan att ha med det. /Elin


Jag stämplade Hero Arts Leaf Clusters som bakgrund till en kyckling och tupp. Sedan stämplade jag texten puss i påsk. Ett rosa prickigt band och lite bling fick också vara med.



Här har jag använt en stor monterad stämpel från Hero Arts till bakgrunden. Den heter Silhouette Grass. Jag förstärkte gräskänslan med en bit grönt band, scalloped trim. Sedan fick en höna och ett ägg ta plats.

Stämpeln med texten Glad påsk har jag klipppt i två bitar så att den går att stämpla på fler sätt än med orden bredvid varandra. Till exempel som jag har gjort på det här kortet. När texten var på plats dekorerade jag med några blingstenar och 3D-lack.



Den här bakgrunden gjorde jag genom att stämpla och embossa Påskägg 1 flera gånger på ett vitt papper. Jag målade dem med distress ink och använde sedan Ink Blending Tool och distressdyna för att färga in resten av pappret.

Blomman är gjord med stämplade motiv från arket Blossom Art. På mitt skrivbord låg en liten bit vit spets, crochet, som jag färgade in med distressdynan och fäste under blomman. På kortet finns också grönt paljettband och texten Glad påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar