söndag 24 april 2011

Vallmoblom

I butiken finns Hero Arts underbara stämpel Poppy Background som jag har använt till korten jag ska visa idag.

image

För er som inte vet vad som menas med cling stamps kan man väl säga så här: Det är som vanlig omonterad gummistämpel men med den stora fördelen att där du bara skulle se EZ Foam i vanliga fall ser du här stämpelns motiv! Så när du fäster stämpeln på din akrylkloss ser du exakt var du har ditt motiv. Fiffigt va!?

Nu tänkte jag visa två olika kort som jag har gjort med den här stämpeln. På det första har jag målat vallmoblommorna traditionellt röda med Distress Ink.

110409-024

Bakom motivet skymtar man ett av de mönstrade papper från Hero Arts som Kortmakaren har tagit hem. De finns i sex olika färgställningar. Jag har valt papper i färgen Blush.

image

Hörnen markerade jag med några gröna blingstenar.

***

På det andra kortet har jag målat blommorna i rosa toner, även här med distress Distress Ink

110409-030

Jag har använt mönstrat papper från samma paket som det på kortet ovan. Jag har också använt gröna blingstenar och det här läckra bandet som heter Webbed Weave.

image



Nu tänker jag skicka ett av dessa kort till min mormor som älskar vallmoblommor. Vem ska du skicka ditt kort till?
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar