lördag 7 maj 2011

Sirlig vår och Stjärnbilder

Mina bidrag denna vecka innehåller stämplar från arken Sirlig vår och Stjärnbilder.

På det första kortet har jag stämplat bakgrunden med den fina stämpeln "Dandelion Frame" från Hero Arts som går att förbeställa HÄR. Den färgade jag in med två olika Adirondack-dynor; Salmon och Mountain Rose. En av de saker jag gillar med dessa dynor är att de är vattenlösliga och finns färgmatchade. Jag drog dynorna på stämpeln lite huller om buller, spejade sedan vatten med en liten mist. Jag har använt akvarellpapper. När det torkat stämplade jag text och fjäril dirket på papperet. Två fjärilar stämplade jag och klippte ut. Dessa doppade jag i min VersaMark-dyna och embossade med Hologram Sparkle. Jag fäste med 3D-kuddar för att få effekt.




















Det andra kortet är ett sådant där kort som man egentligen vill slippa att behöva göra. Men eftersom det är en del av livet att nära och kära dör i från oss känns det bra att det finns stämplar för detta ändamål också. Med varmt deltagande är Kortmakarens egen design. Tillsammans med fågel och hörnranka från Sirlig vår, "splat-stämpel" från Stjärnbilder och det bruna bandet Looped trim blir det ett kort som jag tycker passar ändåmålet.


















Jag och de andra tjejerna hos Kortmakaren håller för fullt på att planera inför Kortmakarmaran den 21/5. Varmt välkommen med in anmälan om du inte redan har bokat din plats. Du kommer inte att ångra dig. Det blir en kreativ dag full med utmaningar, utlottningar och mycket trevligheter! Du anmäler dig lättast HÄR!

Med önskan om en bra dag!
Sara-SaGam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar