tisdag 10 maj 2011

Världens bästa mamma!

Våra mammor kan vi väl aldrig fira för mycket? Ett kort att ge till mamma på mors dag är uppskattat, det vet jag.

Jag har valt att klippa ut båda delarna på stämpeln Världens bästa mamma och monterat dem på 3d-kuddar. Hatt, väska och sko har fått 3d-lack på sig och halsbandet glitterlim. Solen, som är en favorit, har jag stämplat på gult papper och klippt ut. Solen finns också som en solid stämpel.


















På det här kortet har jag stämplat Hero Arts Delicate Blossoms och Kortmakarens text. Bandet heter Grosgrain/Dots Ceris och så satte jag några svarta blingstenar i hörnet.

Upptill och på högra sidan av kortet har jag torrembossat två ränder. Jag markerade på baksidan och bigade de i skärmaskinen (Fiskars).
































/Maria

1 kommentar:

  1. Två jättefina kort! Blev extra förtjust i det med blommorna. Det blev så snyggt med de embossade ränderna!!

    SvaraRadera