fredag 10 juni 2011

Blommor till en konfirmand

Som egenföretagare och småbarnsförälder är det ont om pysseltid, därför bad Pernilla mig om hjälp när hon behövde ett kort till en konfirmand. Förutom namnet och önskemål om ljusa färger fick jag fria händer.

På en rosa kortbas stämplade jag en blomma från paketet Blossom Art tills hela framsidan var täckt. Sedan limmade jag fast en bit bred vit spets och en bit naturfärgat snöre som jag knöt fast ett litet kors i. Ovanpå spetsen fäste jag en blomma som jag gjort av två stämplade och utklippta blommor. Underst clingstämpeln Striped Flower och ovanpå den samma stämpel som jag använde till bakgrunden. I mitten duttade jag gult glitterlim. Slutligen stämplade jag konfirmandens namn med alfabetsstämplarna Cute Letters.



Ha det gott i sommarvärmen och lukta på blommorna! 
Elin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar