onsdag 15 juni 2011

Mini-kort

Ibland räcker det med ett litet kort som t ex när du ska ge bort en blomsterbukett.  Jag brukar göra några att ha på lager när jag får spillbitar över. Det är så smidigt, billigare än att köpa i blomsteraffären men framförallt mer personligt. Korten som jag visar här är inte större än 6x6 cm:
minikort4
Till grattiskortet har jag använt följande: PERNILJA LITEN SOLID  för att stämpla bakgrunden. Rosa prickband och bling för att dekorera. Stämpeln GRATTIS har jag embossat med rosa embossingpulver.
minikort3
Här har jag använt stämplarna LITET HJÄRTA SOLID, STORT HJÄRTA SOLID samt spetsstämpeln från stämpelplattan SIRLIG VÅR. Det stora hjärtat är embossat med Hologram sparkle och som dekoration ser du det här röda fina bandet från butiken.
minikort2
Till det lila kortet stämplade jag en bakgrund med PERNILJA LITEN SOLID och RETROBLOMMA LITEN. De fina sammetsbanden hittar du också i butiken!
minikort5
Slutligen det gröna kortet där bakrunden är stämplad med RETROBLOMMA LITEN och RETROBLOMMA SOLID. De små blommorna är embossade och dekorerade med blingstenar.
Till att färga in alla korten och till att stämpla alla motiv har jag använt Distress Inkpad från Tim Holtz/Ranger.
Så släng inga spillbitar i fortsättningen – ha kul med dem istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar