söndag 14 augusti 2011

Stafflikort

En av de roligaste – och lättare kortvikningarna är det som kallas stafflikort (eller easel card på engelska). De kan göras i olika format men principen är att du bigar framsidan på din kortbas på mitten och sedan dekorerar så att du får ett kort som funkar som ett staffli. Jag hoppas att du förstår när du ser mitt kort. Jag ville skapa lite retrokänsla med skrivmaskinen och mitt val av bakgrundspapper…

Stängt:

110814-007

Uppfällt:

110814-009

Stämpeln som jag har använt är denna från Hero Arts:

image

Alla papper – och de utstansade blommorna – kommer från det här pappersblocket:

 image

Spetsbandet med pärlor blir ett fiffigt stöd när du viker upp kortet;

image

Bruna sammetsband har en skön retrokänsla ihop med det gröna:

image

Självklart vill man ha lite blingbling också:

imageimage

Alla produkter är länkade till Kortmakarens webbutik så att du lätt hittar dom!

***********************

Sist – men inte minst – du glömmer väl inte att anmäla dig till Kortmakarens mara den 10 september? Mer info hittar du HÄR!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar