fredag 12 augusti 2011

Stämpla på dina layouter!

Stämplar går ju att använda till så mycket mer än bara kort och idag tänkte jag visa hur jag har använt mig av Steampunk Paddington från 7Gypsies till en layout:

image
Jag har också använt de här nyanserna av Distress Ink:
110809-020
Du hittar dom HÄR i Kortmakarbutiken.
Jag tog ett vanligt vitt cardstockark där jag ritade ut där mitt kort skulle sitta. Sedan gick jag lös  med mina stansar på arket:
110809-023
Ser ju inte så himla märkvärdigt ut eller hur? Nä nu var det dags att låta stämplarna jobba lite….Här har ni slutresultatet (har ingen bild där det bara är stämplat tyvärr):
110809-028
Förutom att stämpla har jag doodlat runt alla “hål” med små prickar. Jag har också ritat en ram runt fotot och längs med alla kanter. Titeln är skriven för hand. Alla utstansade delar har jag färgat in med mina distressdynor. Bakom hålen har jag monterat ett mönstrat papper från pappersstacken Sweet Threads från Basic Grey. Slutligen distressade jag kanterna på hela layouten.
Här är en närbild:
110809-032
Ha det gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar