måndag 31 oktober 2011

Pop art with bird

Kortet jag visar idag är gjort med resistteknik. Det är en teknik som jag gillar att använda och distressdynorna passar perfekt till den. Jag har stämplat Pop art with bird på ett vitt papper. Jag embossade med ett klart pulver och färglade sedan löv, fågel med mera med distressrefiller. Efter det använde jag Ink Blending tool och svmpade ut färg från distressdynan över hela det vita arket. Efterom färgen från dynan inte fastnar där jag hart embossat framträder stämpel och det vita lite magiskt.

Tre röda bling lyfter kortet lite. Bokstäverna är stickers. För att få lite 3D-effekt på kortet har jag monterat motivet på vit wellpapp och den i sin tur på ett ark mossgummi. Kortbasen kommer från ett gammalt album jag har "slaktat". Vet inte riktigt om jag ska skära av den coola kanten eller inte. Än så länge är den kvar. Det stora kortet tänker jag posta. Det lilla kortet gjort på samma sätt är tänkt att sätta på presenten när man kommer på kalas.


Hoppas du blir inspirerad av mitt kort!
Sara - SaGam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar