fredag 25 november 2011

En stämpel–två olika uttryck

Hej hopp allesammans!
Jag har gjort ett kort och en tag med samma stämpel av Badanka/Kortmakaren som heter Nils med paket:

image
Först tagen:
111123-032111123-036
Jag har gjort en tag i vit cardstock som jag stämplade lille Nils på och färglade den med markers – Kortmakaren har ju fina Copics som du kan använda. Sedan stämplade jag texten God Jul och embossade den. Texten “Till..Från…” har jag textat på frihand och jag har också gjort små “stygn”  med en smal svart penna. Slutligen stämplade jag en massa snöstjärnor och chalkade kanterna svarta. Det fina röda bandet hittar du också hos Kortmakaren.
…och så kortet:
111123-037111123-047
Även här är Nils stämplad och färglagd med markers och sedan har jag klippt ut honom. Han är dessutom uppiffad med glitter och jag har monterat en vinge på honom. Textstämpeln är densamma som jag har använt till tagen. Jag har monterat ett mönsterpapper från Theresa Collins som bakgrund och också använt ett tårtpapper. Tårtpappret är stämplat med snöstjärnestämpeln. Kortet är också dekorerat med blingstenar, utstansade snöflingor, vitt bastband och ett blått band.
Ha det gott allesammans! / Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar