lördag 12 november 2011

Winter Scene

Hej, jag heter Jeanette och är ny DT för Kortmakaren. Jag är 37, gift och bor i Göteborg. Jag har gjort kort i många år men blev rejält ”biten” för snart 2 år sedan. Mina favoritstämplar är Hero Arts och självklart Kortmakarens egna. Jag gillar att testa olika tekniker och utmana mig själv och jag hoppas att jag även kommer att inspirera er i ert eget skapande


Detta är mitt första inlägg som DT för Kortmakaren. Som så många andra har jag redan börjat med mina julkort och här kommer ett med min favorit jul-stämpel från Hero Arts. Stämpeln heter Winter Scene och jag tycker att den är helt fantastisk!


Jag skar till ett papper från blocket Nordic Holiday från Basic Grey/Hero Arts och stämplade och  embossade med vitt embossingpulver. För att få mer djup i motivet skuggade jag med Tim Holtz Distress ink pad i färgen Faded Jeans runt kanterna. Det som blev över av arket distressade jag med Black Soot och fäste bakom motivet med 3D kuddar emellan.


Hälsningen är från Hero Arts clear stamps set Christmas Reindeer. Jag avslutade med några silvriga bling och ett rött och vit rutigt band.


Hoppas att ni gillade kortet och blir sugna att testa! Hälsningar Jeanette

Material som jag använt:
Papper - Nordic Holiday
Stämpel - Winter Scene
Stämpel - Christmas Reindeer (Merry Christmas)
Embossingpulver - vitt
VersaMark dyna
Distress ink pad
3D kuddar
Bling
Band

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar