måndag 28 november 2011

Pepparkakshjärta

Den här veckan har vi fokus på de hela plattorna Sirlig jul och Mer sirlig jul. Texten på mitt kort kommer från Sirlig jul.
För att slippa få prickar in i texten stämplade jag först texten på ett papper och klippte ut den. Jag placerade utklippet på det vita hjärtat och stämplade med ofärgad dyna prickarna som är en bakgrundsstämpel från Hero Arts Cling Dots. Sedan tog jag bort papperet och stämplade texten också med ofärgad dyna och embossade allt med klart pulver. Efter det färgade jag in hjärtat i med distressdynan Vintage photo. För att prickarna och motivet skulle framträda riktigt bra så torkade jag av det hela med en trasa. Att embossa först och sedan färga in papperet kallas för resist. Hjärtat limmade jag sedan på ett vitt ark och klippte ut det för att få den vita kanten.
Rosetten gjorde jag av det här snöret. Jag monterade hjärtat på kortbasen med 3d-kuddar.


















/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar