onsdag 7 december 2011

Embossingpulver

Nyårsfesten brukar alltid vara lite extra glittrig i jämförelse med andra fester tycker jag så när jag gjorde mina inbjudningskort ville jag därför få med lite glans på korten och för det funkar ju embossingpulver kanon!
Inbjudan
Kortet är i fint strukturpapper i storleken 8,5 * 20 cm, ett lite “ovanligt” format som jag gillar. Jag stansade ut rundlar från pappersblocket Nordic Holiday och drog en VersaMark dyna runt både kortet och alla rundlar och embossade sedan med Champagne, både färgen och namnet har nyårskänsla! Jag stansade sedan ut mindre rundlar som jag stämplade med svart dyna, tryckte ned i VersaMark dynan, täckte med klart embossingpulver och värmde med embossingpistol. Varje rundel är embossad två gånger för att få en jämn lite tjockare yta och en känsla av emalj. Både siffrorna och texten är stämplade med Hero Arts Simple And Basic Alphabet som finns under förbeställning.
Inbjudan3
Välkommen på fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar