fredag 30 december 2011

Inspiration

Ibland tryter den egna kreativiteten och då brukar jag surfa runt på olika sidor för att hitta inspiration. Jag hittade en video på Hero Arts blogg där fyra inspiratörer använder sig av samma stämpel från den nya Hero Arts katalogen och gör fyra olika kort med olika tekniker. Jag har en liknande stämpel från Hero Arts som heter Large Flower Pattern som jag använde till mitt kort.

Stämpel
Jag använde vitt embossingpulver och VersaMark dyna för att färga in bakgrunden. Sedan pressade jag mina Distress ink pads på ett bakplåtspapper, sprayade med lite vatten och målade sedan med fingrarna. Jag använde färgerna Peeled Pain, Spun Sugar och Worn Lipstick. Blingade blommorna lite och fäste en hälsning som jag stämplat med bokstavsstämplar från Hero Arts.

1
En lite närbild på en blomma.
2
Hoppas ni blev inspirerade av kortet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar