torsdag 19 januari 2012

Alla hjärtans dag 14/2!

Denna veckan blir det Alla hjärtans dag kort på bloggen. Jag gillar ju att göra egna bakgrunder som ni vet vid det här laget. Till ett sådant här kort så måste man ju ha hjärtan. På bakgrunden har jag använt Litet hjärta solid och Minihjärtan som jag klippt itu och använt var för sig. Jag tyckte det var fräckt att embossa de röda hjärtanen och sedan har jag stämplat de andra med orange, chockrosa samt silver stämpeldyna. Jag stämplade Stort hjärta solid i chockrosa samt Hjärta 1 i silver och klippte ut. Hjärta 1 monterade jag med en orange bakgrund som jag klippte 1mm större än hjärtat. Båda sitter med 3D-kuddar och för att få olika höjd tog jag dubbla på Hjärta 1.



På alla hjärtans dag är stämplat med orange och monterat med silverram bakom. Detta sitter på ett rött band för att lyfta fram de röda embossade hjärtanen på bakgrunden. Hela kortet har en chockrosa fotomatta och är monterat på vit kortbas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar