onsdag 4 januari 2012

Ett hjärta i mina favoritfärger och ett i min dotters

Idag tänkte jag visa hur olika kort kan bli bara man byter lite färger. Först kommer mitt favoritkort. Jag har använt ett vitt hjärta (jag älskar hjärtan!) som jag stämlat i svart med retroblomma och retroblomma liten. Hjärtat har jag fäst på ett svart kort och sedan har jag dekorerat med en svart ros och lite band. Rosens stjälk har jag krullat genom att rulla den runt en trägrillpinne.




Nästa kort har jag gjort på liknande sätt men här har jag använt ett vitt kort och lagt ett rosa papper bakom mitt blomhjärta och sedan stämplat och färglagt (med Copic Ciao) en liten prinsessa som får sitta i mitten av hjärtat. Det fräcka rosa bandet hittar du här och rosa rosen här.




Så här ser korten ut om man ställer dem jämte varandra:












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar