måndag 30 januari 2012

Godispåse

Nu är det Melodifestival och då måste man ha godis!
Jag har gjort en schlagerpåse: rosa & glitter och så lite noter för det är ju ändå det som är grunden...


Notpapper, band, guldnot som jag lagt glitterlim på och lilla notsigillet som jag embossat hittar du hos Kortmakaren.


Ifall du inte vet hur man gör en påse så kommer det här. Jag använde ett lite tjockare (160g) A4 papper som jag bigade på långa sidan på 4; 6,5; 9; 18,5; 21 och 23,5 cm.


Därefter tejpade jag ihop och vek upp 5,5 cm från botten.


Vik in hörnen.


Vik ihop botten. Detta faller på plats eftersom det är bigat innan. Säkra att flikarna ligger lite omlott.


Tejpa enligt bild.


Då blir det så här.


Vik ut botten så att den blir fyrkantig.


Tryck in sidorna så att påsen blir platt.



Då ser det ut så här.



Dags att dekorera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar