måndag 26 mars 2012

Fjärilar!

Våren är här och med den kommer även fjärilarna!


Jag har gjort ett nytt boxkort, de är så roliga att göra!
Beskrivning finns i mitt tidigare inlägg.


Jag har använt fjärilar från Hero Arts och kortmakaren.

Jag tänkte att jag visar er några stycken i närbild.


Texten i mitten, som jag embossat, kommer från Sirlig vår och jag använde
Mustard seed när jag distressade rutan.


Jag har distressat med Tumbled glass och stämplat med
fjäril från Hero Arts. Alla fjärilskroppar har jag lagt
Glossy accent på så att de blir lite 3-dimensionella.
Jag har även satt lite Stickles här och där på vingarna.


Här använde jag Wild Honey när jag distressade, även
denna fjäril är från samma set från Hero Arts som ovan.


När det var lite mindre fjärilar så stämplade jag dem
två eller tre gånger. Ruta i Crushed olive. Som sista
piff så satte jag lite blingstenar här och där.

Kortmakarens fjärilsstämplar finns här
eller på plattan Sirlig vår.

Hoppas ni njuter av våren!
/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar