söndag 11 mars 2012

Glad påsk med Viva Decor

Tjing!

I dag har vi gjort ett opåskigt påskkort :) i mer vintagestil kanske i alla fall färgmässigt :


Jag har använt mig av Viva Decor Clearstamps - Påskägg och bårder, det är själva "collagestämpeln" jag använt.
Först gjorde jag en Distressruta, jag använde Distressdynan Vintage Photo ( en av mina favoriter) sedan stämplade jag collagestämpeln med en memento dyna.



Jag stämplade upp 2 stycken collage, och sedan så klippte jag ut fjärillarna från det ena och monterade dem på det uppstämplade motivet så att det skulle bli lite volym på kortet.


Det mönstrade pappret som jag använt längst bak på på kortet är från Hero Arts , lite rosor på fick piffa upp det hela. På rosorna har jag duttat distresstickles :)



Hoppas jag lyckats inspirera er och vet ni alla påskkort behöver inte vara gula och lila :) känner man inte för vintagestuket så kan man ju alltid göra rosa :)

Ha det gött, kommentarer är alltid trevliga
/ MP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar