torsdag 29 mars 2012

Rosa ballonger


Vår i luften och festligt med ballonger.


Dessa stämplar kommer från Hero Arts. Jag har färglagt med Copics i olika
rosa nyanser. Kortet har jag gjort av ett rosa tjockare papper som jag
gjort en scallopped cirkel mitt i framsidan på.


Jag tyckte det blev fint att montera motivet inifrån och så piffade jag lite
extra med några band. Jag gjorde faktiskt hål och trädde dem genom
pappret men det var lätt att göra sönder pappret, så var försiktiga om ni provar.


Det gäller att få även insidan fin så jag täckte med ett rosa papper av
samma sort som själva kortet. För att det inte skulle bli bara rosa på
insidan så gjorde jag en vit scallopped cirkel att stämpla och skrva på.
Det lilla hjärtat och texten kommer från samma stämpelset som ballongerna.

Hälsningar från Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar