onsdag 2 maj 2012

Student tags till buketten

Snart är det dags för studentfirande!


Istället för traditionella kort så har jag gjort tags som är
lätta att fästa i studentbuketten. Tagsen har jag gjort själv
i kraftigt papper. De vita ringarna är hålförstärkare som
man kan köpa i vanlig kontorshandel.
Jag hade även en idé om att tagsen skulle se ut lite
som medaljer därav scalloped kanterna.


Feministen i mig skapade ett "grabbkort"...


...och ett "tjejkort" i samma färgställning fast tvärtom.

Jag har färglagt med Copicspennor. De nyanser som
jag tycker funkar bäst att måla flaggor med är Y08 Acid Yellow
och B28 Royal Blue. "Du är bäst!" texten är rykande färsk
den har jag embossat i gult respektive blått. Ni vet väl att man kan
embossa på Versacolor med klart pulver...

Hurra, hurra, hurra!

/Petra

PS! Jag inser att jag nog varit inspirerad även av rosetterna
man vinner i hästtävlingar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar