måndag 20 augusti 2012

Med plats för presentkort

Jag har tänkt ge bort ett presentkort till en vän som har allt(?).
Har länge suttit och pysslat med detta kort och blev rätt nöjd med att 
det blev så livfullt men många mönster och färger.
 På framsidan skymtar en del av en tårtpapper stämpel  
från Hero Arts.Jag embossade motivet och distressade i grönt.
 På första uppslaget har jag fäst en liten påse som presentkortet passar i. 
Stämplade påsen med en bakgrundsstämpel från Hero Arts. 
Pratbubblan och stämpeln på förstasidan är från ett set clear stamps
som jag hittade i Kortmakarens fyndlåda på mässan i våras.
 På nästa uppslag har jag stämplar från ett set med både stämplar och stansar 
från Hero Arts. Det är så smidigt att slippa klippa ut motiven! Även nyckelpigorna
 från första uppslaget är från detta set.
På baksidan använde jag en av kortmakarens egna textstämplar

Jag har använt Wasi-tejp för att sätta ihop de olika sidorna. 
Det är enkelt att göra egen mönstrad tejp genom att bara tejpa upp
 maskeringstejp på ett OH papper eller en plastficka, stämpla med
 valfria stämplar och färglägg med Copics. Förvara ej använd tejp
på plasten. Använd permanenta stämpeldynor så att inte motiven kletas ut.
Testa!
/Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar