lördag 13 oktober 2012

Vika en ask

 
Jag har vikt en ask och sedan dekorerat den.
Jag använde rosa resp gul cardstock
eftersom det matchade mina dekorationer.
 
 
Jag har använt följande från Kortmakaren:
stämpeln "För mycket av..." som jag
stämplat på krymplast med StazOn dyna.
 
Här kommer beskrivningen på hur man gör:
 
Börja med att skära till två stycken papper
som är 15*15cm stora, de ska bli lock
respektive botten, så välj färg. Jag har
gul botten och rosa lock så att det blir lite
tydligare.
 
 
Jag brukar börja med botten. Biga från
mönstrade sidan 3,2cm från ytterkanten
runt om. Klipp så det går att vika ihop.
Montera tejp och sätt ihop.
 
 
Locket är lite klurigare, biga runt om på
1,5cm respektive 3,0cm. Klipp så det går
att vika ihop och montera tejp enligt bilden.
 
 
Var noga med att klippa mittemot så att man
får två långa respektive två korta kanter på locket.
Börja med de två långa och vik ihop dem.
 
 
Sedan ska de två korta vikas över så att de
låser fast de långa.
 
 
När det är klart ser det ut så här:

 
Lycka till!
 
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar