måndag 25 augusti 2008

Tomas på gris!


En julgris ska man ha,
det har Tomas hört,
om man travar på riktigt bra
så blir nog fläsket mört.


Vi lottar ut en "Tomas på gris" bland alla som skriver en kommentar till detta inlägg idag 25 augusti.
OBS endast en kommentar per person och dag, tack :)




Designer: Elin


Designer: Linda


Designer: Susanne

Gårdagens stämpelvinnare
Vinnare av "Tomas äter pepparkaka" 24/8 blev Monica med kommentaren:

En Thomas skulle gärna få vara med på mina julkort!!! =)
monica66.blogg.se
den 24 augusti 2008 18:33


Grattis! Maila din adress till kortmakarensblogg@gmail.com (skriv Stämpelvinnare 24/8 i ämnesraden) så kommer din stämpel med posten.

73 kommentarer:

  1. Underbar! Grisen är ju lika söt som Tomas! Gillar era små verser också!

    SvaraRadera
  2. *s* Ursäkta att jag skrattar men dom var bara så underbart söta, och jag tycker tomten och grisen kan springa ända hit till frankrike dom skulle passa perfekt på mina julkort till visa smågalna slätingar och vänner

    SvaraRadera
  3. Haha det var mig en udda men söt stämpel. :-)

    SvaraRadera
  4. Åh ännu en underbart söt stämpel!

    SvaraRadera
  5. Drar en lott idag med!! Tredje gången gillt kanske??!! :D
    De e ju för gulliga...

    SvaraRadera
  6. hahaha, go tomas, go tomas!
    han e då för söt!

    SvaraRadera
  7. Jag prövar lyckan igen!

    SvaraRadera
  8. Skinka är gott till jul!! Denna Tomas blir bara k(j)uligare varje dag

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig, annorlunda och charmig stämpel! /Gunilla, www.brunakatten.blogg.se

    SvaraRadera
  10. En Tomas på gris vill jag faktiskt ha, en sådan skulle passa mig så superbra!

    SvaraRadera
  11. De var verkligen jättefins Tomas tomtarna. Gör ett nytt försök att erhålla en mössbeklädd gubbe.

    SvaraRadera
  12. Vilken söt stämpel med den galopperande grisen! *fnittrar* Skulle gärna pryda mina julkort med en sådan! :)

    SvaraRadera
  13. Vad jag blir sugen på att göra julkort nu. Tomas spring hit!!!

    SvaraRadera
  14. Stämplarna blir ju bara roligare och roligare för varje dag! Den här vill jag gärna ha!

    SvaraRadera
  15. Den här är ju helt klart min favvo hittills...! :)

    SvaraRadera
  16. Tar en lott och ser om lyckan är med mig!

    SvaraRadera
  17. Hej Tomas!
    Håll i grisen så har den också ett liv efter jul.
    Vad roligt med så här fina julstämplar!
    Kram Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  18. Tomas blir ju bara sötare och sötare!

    SvaraRadera
  19. Sicken charmig stämpel..

    Va kommer stämplarna o kosta sen?

    SvaraRadera
  20. Underbara Tomasar ni har, gör ett nytt försök att få en hem till mig!

    SvaraRadera
  21. Den är roliga och söta tomten får gärna flytta hem till mig.

    SvaraRadera
  22. Testar lyckan igen!

    SvaraRadera
  23. Haha, det gälldes visst med bara en komentar, men det är värt att prova, eller hur ;)
    Jag vill försöka vinna denna i dag då!
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  24. jag blir verkligen glad av att se tomas :)

    SvaraRadera
  25. En sån vill jag ha

    SvaraRadera
  26. Vilka söta små stämplar, extra kul med de små rimmen.... Håller mina tummar för att få tur..=)

    SvaraRadera
  27. Wow finns den bakifrån också med dubbla skinkor???
    ur söt!!!

    SvaraRadera
  28. Ytterliggare en annorlunda men härlig julstämpel.

    SvaraRadera
  29. Åh, vilken söt stämpel! Skulle passa bra på mina julkort. Tomas och grisen får gärna komma hem till mig.

    SvaraRadera
  30. provar lyckan idag också. någon gång måste det väl bli min tur.

    SvaraRadera
  31. Herrejistanes vilken goding!
    han måste ju bara vara på mina julkort.

    SvaraRadera
  32. åh, en till av era underbara stämplar! :) dom är så fina!! :D

    vet inte om jag kan vinna :p

    SvaraRadera
  33. Den var ju urgullig. skulle gärna vilja ha en sån.

    SvaraRadera
  34. Vilken kulig stämpel, den skulle jag vilja ha i min samling :)

    SvaraRadera
  35. En gris till varje pris det vill väl varenda scrappare ha för man blir ju så glá ; )

    SvaraRadera
  36. Ännu en superfin Tomas. grisen är gullig med.

    SvaraRadera
  37. Det blir nog att inhandla lite nya stämplar påmässan skulle jag tro ;-)

    SvaraRadera
  38. Jag gör ett nytt försök på att ha turen att få en Tomas!

    SvaraRadera
  39. Grisen är underbar!Den här skulle jag och tjejerna göra våra julkort med i år! Passar vår humor och grisen är så söööt.

    SvaraRadera
  40. Hej

    Välkommen till mig.

    SvaraRadera
  41. Julskinkan med tomas på får gärna rymma hem till mig!

    SvaraRadera
  42. gör ett nytt försök idag på att vinna häftiga grisen

    SvaraRadera
  43. hur häftig var inte denna stämpel?! En sådan vill jag ju absolut ha, förresten kan man få för många julstämplar?!

    SvaraRadera
  44. Vilken underbart flåshurtig liten gris! Jag älskar den!

    SvaraRadera
  45. Jätte gullig Tomas! Hoppas på tur i dag!!

    SvaraRadera
  46. Tomas skulle passa bra på mina kort...

    SvaraRadera
  47. Kul rymningsförsök, men lite oroande för grisen att Thomas har bestick i mössan...

    Jossan

    SvaraRadera
  48. vi som vunnit en gång kan vi vinna igen ?

    SvaraRadera
  49. En sån söt julegris.. Kanske han vill springa ända hem till mig?

    SvaraRadera
  50. Vilken läcker Tomas- stämpel till julkorten i år!

    Gunnel- Sylvia

    SvaraRadera
  51. Utlottningen är öppen för alla, även de som vunnit tidigare. Har man turen med sig kan man faktiskt lyckas vinna flera stämplar.
    Men max en kommentar per person och dag ;-)


    Hälsningar KORTMAKAREN

    SvaraRadera
  52. Heja grisen! *hihi*
    De får gärna springa hela vägen hem till mig, de där två...!

    SvaraRadera
  53. Ha ha!! Älskar " Vår julskinka ha rymt" kortet....
    Den stämpeln måste jag bara ha... *ler?

    SvaraRadera
  54. En Tomas på gris hade varit perfekt till julkorten i år!

    SvaraRadera
  55. Tomas och grisen får gärna galoppera hela vägen till Väderstad. Lovar att öppna och släppa in dem :)

    SvaraRadera
  56. Ja tack! Den vill jag gärna vinna.

    SvaraRadera
  57. Himla rolig stämpel,den får gärna trava in till mig tillexempel.
    //Linda

    SvaraRadera
  58. Jösses så söt, här går det undan! Man skulle bli glad att få julkort med han på.

    SvaraRadera
  59. Jösses amalia !!!som tjejerna säger
    kanska så ofta att den´na lilla sötsnöret med tillhörande gullegris
    vore helt perfekt om de fick flytta hemm till oss nu me ´samma...Tomas rules .....
    Ha det bäst !!!Kramen Helen
    kossabu@yahoo.se

    SvaraRadera
  60. EN GRIS - precis vad jag skulle behöva ha på mina kort!! Nöff Nöff!! :) Kram på er och skicka nu anslag gällande mässan så att jag kan tapetsera på jobbet! KRAM till er alla och även bebben i maggen!
    Annika Knober

    SvaraRadera
  61. ÅÅÅ Vilken söt än!!!

    Skulle passa fint på alla mina julkort i år!!!

    SvaraRadera
  62. Kom hem till mig! Jag lovar att ni bara hamnar på julkort och inte på julbordet;0)

    SvaraRadera
  63. Störtskön!! Den vill jag gärna ha turen att vinna!

    SvaraRadera
  64. Hoppas på en tomte med gris :)

    SvaraRadera
  65. Vilken liten sötnos! Kul med en ny liten bekantskap!

    SvaraRadera
  66. Underbar Tomas och Gris!
    Vill gärna vinna!!
    /AnnaJo

    SvaraRadera
  67. Han var söööötttt....ja grisen oxå......

    SvaraRadera
  68. Älskar denna Tomas och vill gärna pryda mina julkort med honom.

    SvaraRadera