söndag 24 augusti 2008

Tomas äter pepparkaka!


Det luktar så gott
Tomas måste smaka
av en vän har han fått
julens första pepparkaka


Vi lottar ut en "Tomas äter pepparkaka" bland alla som skriver en kommentar till detta inlägg idag 24 augusti.
OBS endast en kommentar per person och dag, tack :)




Designer: Susanne


Designer: Elin


Designer: Helen


Designer: Sara


Designer: Linda


Gårdagens stämpelvinnare
Vinnare av "Tomas bakifrån" 23/8 blev Millas blogg med kommentaren:

Provar lyckan idag igen!
ursöta är han...
den 23 augusti 2008 17:02


Grattis! Maila din adress till kortmakarensblogg@gmail.com (skriv Stämpelvinnare 23/8 i ämnesraden) så kommer din stämpel med posten.

88 kommentarer:

  1. Det var en rejäl pepparkaka han fått tag på! Men sött, ska väl sött ha? Han får gärna komma till mig!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken sött stämpel! Precis i min smak :) Tomas får gärna flytta hem till mig:)

    SvaraRadera
  3. Vilken charmig stämpel. Jag skulle bli glad om Tomas fick flytta hem till mig. ;) /Gunilla, www.brunakatten.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Den var söt den med, lille Tomas.
    Vill gärna ha den.

    SvaraRadera
  5. Tar gärna en lott igen, tredje gången gillt kanske.
    Therese

    SvaraRadera
  6. Åh han var söt han med.
    Fin fin på de bruna julkorten!

    SvaraRadera
  7. Åh han är ju supersöt!!

    SvaraRadera
  8. Så söt stämpel. :-)
    Jag som älskar pepparkakor, helt galen i dem!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig stämpel! Gillar idén med att visa upp nya stämplar samtidigt som man får se färdiga alster.

    SvaraRadera
  10. Kul tomte! Får massor med julinspiration.

    SvaraRadera
  11. Han är ju bara SÅ söt!! *kär*

    SvaraRadera
  12. han är ju bara så söt! :) Får massa inspiration att börja med julkort, bara tomas som saknas!

    SvaraRadera
  13. Nu längtar jag redan till jul.
    /Ulrika

    SvaraRadera
  14. Jag som egentligen inte är någon stämplare har fallit totalt för Tomas, jag bara måste få träffa honom IRL!

    SvaraRadera
  15. En riktigt charmig liten tomte. Självklart vill jag vara med i utlottningen.

    SvaraRadera
  16. Den var fin! En pepparkaka behöver också tomten...

    SvaraRadera
  17. Å vilken supper söt stämpel jag skulle värkligen vilja att han hoppade ner i min postlåda ! :)

    SvaraRadera
  18. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  19. Kan inte annat än hålla med de adnra,han är ju sååå söt TOMAS!
    Han är hjärtligt välkommen hem till oss som oxå älskar pepparkakor!;)

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig tomtenisse!!!
    Kan ju inget annat än hålla med de andra... han är ju bara sååå söt.

    SvaraRadera
  21. Vilken mysg tomte! Tar gärna en lott!!!

    SvaraRadera
  22. Ooooh vilken sötnos! Testar lyckan med en ny "lott" i dagens utlottning. Han få rhemskt gärna flytta hem till mig och mina andra stämplar!

    Annelie

    SvaraRadera
  23. Den här var också supersöt, nu får jag bara hoppas på tur

    SvaraRadera
  24. Vilken liten sötnos! En liten tomtenisse med pepparkaka är merän välkommen hem till mig. Hoppas, hoppas, hoppas........

    SvaraRadera
  25. Lika underbart söt den här!!! =)

    SvaraRadera
  26. Såååå sööööt! Man vill både äta upp pepparkakan och lilla tomten!
    tar en lott och hoppas på tur....

    SvaraRadera
  27. han blir ju bara sötare och sötare.

    SvaraRadera
  28. Hej igen!
    En Tomas med pepparkaka får gärna sprida glädje hos oss.
    Må så gott,
    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  29. Tomas är ljuvlig idag också! Charmig som bara den. Skulle vara en ära att få introducera honom till mitt hem (vi behöver en hustomte).

    SvaraRadera
  30. Tomas, du och din pepparkaka får gärna komma hem till mig och dricka glögg :-)

    SvaraRadera
  31. Jag provar lyckan idag igen. Hoppas på att få hem en Tomas!

    SvaraRadera
  32. Skulle gärna ta emot en Tomas... Och pepparkakor är ju alltid gott! ;-)

    SvaraRadera
  33. En till liten tomte som gärna kan flytta hit :-)

    SvaraRadera
  34. Vilka fina kort DT har gjort, en sån stämpel skulle man ha :)

    SvaraRadera
  35. Tomas och sin pepparkaka är varmt välkommen hem till mig.:)

    SvaraRadera
  36. Jag ger mig inte, provar lyckan idag igen.

    SvaraRadera
  37. "min tomte" säger min dotter här brevid mig... så det är väl bäst att jag vinner... =)

    SvaraRadera
  38. Pepparkaka!!!
    Min favvo julsak!!!
    Nu hoppas jag på vääärldens tur!
    *undrar om man har större chans att vinna ifall man skickar flera komentarer?*
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  39. Jag skriver flera komentarer, för jag vill värkligen ha den tomas pepparkaks stämpln!!!
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  40. Man börjar nästan lääängta till julen nu, när det är massa julstämplar, och jag har börjat göra julkort sedan en tid tillbaka ;)
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  41. Jag längtar tills mässan i gbg, så att jag kan köpa lite stämplar, håller ju på att ränsa landen här hemma så får jag 40 kr timmen(är 13 år...)
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  42. Korten som designerna har gjort var jätte snygga!
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  43. Jag är lite hungrig, kanske på en pepparkaka? Nej, faktiskt inte, jag är hungrg på mat....
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  44. Jahapp, jag vill ha lite scrapflyt, men mår sådär och då går det lixom inte så bra att scrappa, får sitta och titta på allt fint alla andra gör, så kanske jag får insperation ;)
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  45. Vem är det som har ritat tomas stämplarna?
    KRamizzz Kicken

    SvaraRadera
  46. Nu har jag ätit en banan, så nu är jag inte lika hungrig längre =D
    Kramizzz Kicken

    SvaraRadera
  47. Det är inte lättare att vinna en stämpel genom att lämna mer än en kommentar ;). Endast en kommentar per person och dag tack.

    Och som svar på vem som designat Tomas så är det duktiga Tina.

    Hälsningar KORTMAKAREN

    SvaraRadera
  48. Jaha då var det dags igen.. Hoppas det går bättre den här gången för den där pepparkakan ser riktigt god ut :P

    SvaraRadera
  49. Jag skulle gärna vilja ha en pepparkaks tomas hemma hos mig

    SvaraRadera
  50. En Thomas skulle gärna få vara med på mina julkort!!! =)

    monica66.blogg.se

    SvaraRadera
  51. Vilken söt stämpel!

    SvaraRadera
  52. ååååååååå Jag vill ha!!

    SvaraRadera
  53. Alla som tycker om pepparkakor är välkomna hem till mig. Jag tillhör dem som skulle kunna äta pepparkakor året runt. Välkomen Tomas.

    http://helenesscrapbooking.blogspot.com/

    SvaraRadera
  54. Åh så söt, Pepparkakan passar utmärkt till Tomas då han själv är söt som få! Han får gärna flytta in hos mig!!

    SvaraRadera
  55. Provar lyckan att vinna söta tomas! Gott med pepparkaka!

    SvaraRadera
  56. Men gud så söt han är även idag. Tar väl chansen igen att vinna...

    SvaraRadera
  57. Ha, ha, vilka underbara tomtar!
    Thomas naken är bäst... men jag testar lyckan här idag!

    SvaraRadera
  58. Kanske har tur idag?

    SvaraRadera
  59. Kul med en cooool, 2000-talstomte! En Tomas skulle vara kul att stämpla på julkorten i år!

    SvaraRadera
  60. Så söt! hoppas på tur!

    SvaraRadera
  61. Vilken söt stämpel :)

    SvaraRadera
  62. Det är klart man vill vinna en sån liten söting!!

    SvaraRadera
  63. Det är klart man vill vinna en sån liten söting!!

    SvaraRadera
  64. Skulle bli hemskt glad om jag vann en liten Thomas.

    SvaraRadera
  65. Oooh en sån vill jag ha

    SvaraRadera
  66. Vilken liten sötnos han är!

    Sommarkramen Anna

    SvaraRadera
  67. Hoppas Hoppas på att få hem en liten Tomas i brevlådan...

    SvaraRadera
  68. Vad söt han är Tomas med den stora pepparkakan! :)

    SvaraRadera
  69. Tomten Tomas skulle stortrivas här hos oss i vinterstaden, Östersund.

    SvaraRadera
  70. Tomten Tomas skulle verkligen stortrivas här hos oss i vinterstaden, Östersund.

    SvaraRadera
  71. Han är ju bara för söt, den där Tomas!

    SvaraRadera
  72. Tar en lott och hoppas på att sötnosen Tomas flyttar in..=)

    Agneta Johansson

    SvaraRadera
  73. Han ger en riktig jul känsla, jag längtar.....

    SvaraRadera
  74. Smaskigt med pepparkaka!

    SvaraRadera
  75. jag har ju vunnit en gång så jag vet inte om jag kan vinna igen :p men jag måste bara säga att stämplarna är extremt söta! :D

    SvaraRadera
  76. hehe, vilken goding. Han får gärna pryda ett gäng av mina julkort :)

    SvaraRadera
  77. Skam den som ger sig! Vill absolut prova lyckan igen. Han blir ju bara sötare och sötare, den lille Tomas.

    SvaraRadera
  78. Den var bara för söt, måste ta en lott och hoppas på tur :D

    SvaraRadera
  79. Tomas är verkligen supergullig! Håller tummarna riktigt hårt denna gången... :-)

    SvaraRadera
  80. Så otroligt gullig ... måste givetvis prova att ta en lott också ... :)

    SvaraRadera
  81. Pepparkakor är bland de få saker jag gillar med julen... och att pyssla ihop julkort. Tomas pepparkaka på ett kort kan inte ses som annat än det bästa med julen?

    Må så gott//
    Lian

    SvaraRadera
  82. Jag provar gärna lyckan!

    SvaraRadera
  83. Åh! Den HÄR stämpeln vill jag vinna!! :0)
    Kramizar Kicki

    SvaraRadera
  84. Provar lyckan ytterligare en gång!

    SvaraRadera
  85. Det är så jag tänker mig min lediga tomte....11 månader om året!

    SvaraRadera