onsdag 3 september 2008

Tomas glöggar!


Välkommen på glöggkalas!,
tjoar Tomas yr i bollen,
dricker ur flaskan utan mugg eller glas,
att han ska bjuda har han glömt den stollen.


Vi lottar ut en "Tomas glöggar" bland alla som skriver en kommentar till detta inlägg idag 3 september senast kl 23.59.
OBS endast en kommentar per person och dag, tack :)




Designer: Helen


Designer: Linda


Designer: Elin


Designer: Susanne


Gårdagens stämpelvinnare
Vinnare av "Tomas lussar" 2/9 blev Dilorf med kommentaren:

Jättefina kort.. Här är ytterligare en stämpel jag ska ha! :D
den 2 september 2008 15:39


Grattis! Maila din adress till kortmakarensblogg@gmail.com (skriv Stämpelvinnare 2/9 i ämnesraden) så kommer din stämpel med posten.

81 kommentarer:

  1. Härlig Tomas idag igen!
    Försöker ta en lott idag med =)

    SvaraRadera
  2. Hick vilken söt glögg:-)

    SvaraRadera
  3. Vill även vara med idag,
    Skål...
    Carina

    SvaraRadera
  4. Jag provar idag igen. Vill ju så gärna vinna en Tomastomte....

    SvaraRadera
  5. Skulle passa perfekt på flaskkorten jag gör till min hemlagade glögg som vänner får till julen. Vill gärna ha.. ;o)

    Kat!

    SvaraRadera
  6. Tomas får jag glögga med dig. Kylen står redan laddad precis som mitt pysselbord har en plts för dig. Helt underbar!

    SvaraRadera
  7. Efter vad jag nu har sett kommer jag aldrig kunna göra ett inbjudningskort till Glöggkväll utan Tomas!

    SvaraRadera
  8. Det här är ju en perfekt stämpel till årets glögg och pepparkaksprovning!
    kram Annika

    SvaraRadera
  9. Hoppas på bättre tur idag...

    SvaraRadera
  10. Tomas är ju supersöt som vanligt! Hoppas på bättre tur idag :)

    SvaraRadera
  11. hihi... den där glöggen var nog lite spetsad :)

    SvaraRadera
  12. Ingen jul utan glöggen den goda
    så tänker Tomas kan jag förmoda

    Petra/peu

    SvaraRadera
  13. Vilken underbart härligt söt tomte! Ett "måste ha" ! Och förhoppningsvis vinner jag den! Mvh Liv

    SvaraRadera
  14. Åh, glögg tomten och jag skulle komma perfekt överens! :)

    Daniela http://neliz.se

    SvaraRadera
  15. Vill ju så gärna vinna en Tomas stämpel så jag gör ett försök till. Mmm nu längtar jag till vintern med en mugg varm glögg!

    Yvonne http://lillapluppen.blogg.se/

    SvaraRadera
  16. Mmm, glögg är gott! Hoppas på vinst idag!

    SvaraRadera
  17. Oh, den ser jag på fleeeera julkort i år. :D

    SvaraRadera
  18. Vilken rolig stämpel.. Och fina kort!!

    SvaraRadera
  19. Härliga Tomastomtar, den här var det dessutom lite drag i! :)

    SvaraRadera
  20. Vilken söt! Hoppas på tur!

    SvaraRadera
  21. Min favorit Tomas än så länge...

    Hoppas på tur!

    SvaraRadera
  22. Tomas ser allt ut att vara lite på snusen :)
    Hoppas, hoppas, hoppas.....

    SvaraRadera
  23. Var FÅR han allt ifrån?!
    Glöggen...!

    ;)

    SvaraRadera
  24. Vilken liten rackare, han är, den där tomas. Börja smutta på glöggen redan? ;)

    SvaraRadera
  25. Wow vilken härlig stämpel! Ska helt klart finna med på våra glöggkvällsinbjudningar i år!

    SvaraRadera
  26. Verkar som om jag får inhandla mina stämplar i helgen istället. Men det hade ju varit bra med någon liten vinst i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  27. Testar idag igen...

    SvaraRadera
  28. Haha, vilken härlig stämpel! Den skulle jag vilja göra julkort med, så jag tar en lott och hoppas...

    SvaraRadera
  29. Jag försöker idag igen..... Underbar stämpel! :-)

    SvaraRadera
  30. Kom o drick glögg med mig...
    Han är för söt!!
    //frieda

    SvaraRadera
  31. Jag säger som sonens innebandytränare: vill ha, vill ha, vill ha, vill ha!!!!

    SvaraRadera
  32. Vilken söt glöggtomte Tomas är!

    SvaraRadera
  33. Woohooo!! Tomas partajar hårt! Sicken en cool kille den häringa Tomas är!

    Marie K

    SvaraRadera
  34. Påminner om en vän som kom med uttrycket "Jag längtar till julen, för då kan man dricka sig full på glögg för det är så j**vla gott" Så det skulle bli ett klockrent kort till henne.. Hihi..

    SvaraRadera
  35. han ser cool ut den där Tomas!

    SvaraRadera
  36. Vilken härligt annorlunda liten Tomas-tomte ... han får gärna flytta hem till mig ...

    SvaraRadera
  37. jag vill jag vill jag vill ha en egen tomas

    SvaraRadera
  38. Hoppas på tur idag!

    SvaraRadera
  39. Hoppas fortfarande
    att en Tomas hamnar i
    min brevlåda.

    SvaraRadera
  40. Det här vill jag vara med på! Klart man vill vinna en tomte-stämpel

    SvaraRadera
  41. Så läcker kom hit o skåla med oss Tomas :D

    SvaraRadera
  42. uiuiui det bli bättre och bättre.....

    SvaraRadera
  43. vilken himla söt tomte!

    SvaraRadera
  44. Vilken skojig en! Hoppas på vinst... *håller tummarna hårt!*

    SvaraRadera
  45. Härlig Glögg Tomas! Skål för honom! AnnaJo

    SvaraRadera
  46. jag vill ha en glöggis!! :D

    www.bleckvardsscrap.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  47. Jag vill gärna vinna glögg-Tomas!

    SvaraRadera
  48. Testar lyckan idag igen.

    SvaraRadera
  49. Lille söte Tomas i alla varianter, kom nu hem till mamman!
    Kram Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  50. Thomas är fin idag igen :)

    SvaraRadera
  51. Ohh perfekt till mitt årliga glögg kalas, kryssar fingrarna.

    SvaraRadera
  52. Hoppas på turen denna gången =)

    Agneta

    SvaraRadera
  53. Hoppas så på tur idag!

    SvaraRadera
  54. Skål! glögg och mer glögg härliga jul.

    SvaraRadera
  55. Ni gör så himla fina kort, men mycket kanske beror på att thomas är en så söt tomte :-)

    SvaraRadera
  56. Tomas tomte på glögg så full,
    När han reser sig så trillar han omkull.
    Kom hem till mig så ska vi ut och gå,
    då kommer du genast mycket bättre må.

    Tror Tomas skulle trivas hos mig, vi gillar glögg båda två!

    SvaraRadera
  57. Vad söt han är Tomas med glöggflaskan! :)

    SvaraRadera
  58. Hihihi...vilken rolig!

    SvaraRadera
  59. Hick på dig Tomas...välkommen till Halmstad

    SvaraRadera
  60. Tack tack Så GLAD jag blev av att se att det var JAG som vann!! :D

    Kanske en till?? ;)

    SvaraRadera
  61. Älskar jul, älskar glögg och är störtförälskad i Tomas. Måste bara vinna!!!

    SvaraRadera
  62. Testar om jag har någon tur idag.. Hoppas på att en tomas kan få komma till min brevlåda!

    SvaraRadera
  63. nu är han full i f-n tomas glöggar på en onsdags kväll!!!!

    SvaraRadera
  64. nu är han full i f-n tomas glöggar på en onsdags kväll!!!!

    SvaraRadera
  65. Glögg är gott, tycker jag med !
    Eva K

    SvaraRadera
  66. Ännu en chans ! Jag gillar Tomas-stämplarna.

    SvaraRadera
  67. Ännu en härlig Tomas!
    Tar gärna en lott i denna utlottning.'
    Skål!

    SvaraRadera
  68. Åå vilken fin Tomas. Jag tillhör dem som bjuder hem vännerna på glögg varje år.En ny stämpel till inbjudan iår skulle passa alldeles utmärkt!
    Anki M

    SvaraRadera
  69. åh, han passar mig!
    inte en riktig jul utan glögg!!

    SvaraRadera
  70. Diggar dig, Tomas! Vi kan nog få ett riktigt partaj tillsammans!

    SvaraRadera