tisdag 2 september 2008

Tomas lussar!


Med ljuskrona, lykta och stjärna,
är Tomas klädd för lucia.
Han är stjärngosse, lucia och tärna
och sjunger Du gamla du fria.


Vi lottar ut en "Tomas lussar" bland alla som skriver en kommentar till detta inlägg idag 2 september senast kl 23.59.
OBS endast en kommentar per person och dag, tack :)




Designer: Elin


Designer: Helen


Designer: Linda


Designer: Paula


Designer: Susanne


Gårdagens stämpelvinnare
Vinnare av "Tomas i TV" 1/9 blev karolina/karehed med kommentaren:

Tar chansen i dag också! Vill ju så gärna vinna en liten Tomas :0)
den 1 september 2008 13:44


Grattis! Maila din adress till kortmakarensblogg@gmail.com (skriv Stämpelvinnare 1/9 i ämnesraden) så kommer din stämpel med posten.

91 kommentarer:

  1. Vilka fina kort ni gjort med Tomas lussar=)
    Tar en " lott" idag oxå...=)

    SvaraRadera
  2. Hoppas på turen idag. :)

    SvaraRadera
  3. Lusse Tomas lelle! Kanske kan du hjälpa oss att fira vår 5-åriga förlovningsdag den 13 december?

    SvaraRadera
  4. En liten lussetomte hade varit roligt att vinna.

    SvaraRadera
  5. Nämen å va söt lusse Tomas är.
    Jag föröker min lycka :-)

    SvaraRadera
  6. Ny dag ny chans att få tomas vid min barm?
    Carina

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig liten lussetomte!
    Hoppas, hoppas, hoppas......

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas på tur igen för denna är ju också underbar!

    SvaraRadera
  9. Tomas sjunger fel sång, men det gör ingenting! Söt är han ändå!

    SvaraRadera
  10. Sååå himla fin!! Hoppas på tur

    SvaraRadera
  11. Vilken rolig Tomas-stämpel! Skulle vara fantastisk skoj att vinna en :)

    SvaraRadera
  12. Jag hoppas på att vinna en Tomas idag!

    SvaraRadera
  13. Den här Tomas var verkligen julig. Hoppas på turen ídag.

    SvaraRadera
  14. Tomas lussar är lika söt han också

    SvaraRadera
  15. Testar idag igen o försöka vinna en tomas..

    SvaraRadera
  16. Hahaha :) Den här Tomas måste jag bara ha! Den var ju ursöt!

    SvaraRadera
  17. Sankta lucia, Staffan var en stalledräng, Gäns över sjö och strand...

    SvaraRadera
  18. Hoppas på vinst denna gång!

    SvaraRadera
  19. Åh, jag vann! Tack för Tomas i tv-rutan :0)

    SvaraRadera
  20. Skam den som ger sig, jag tar chansen att vinna Tomas lussar idag!

    SvaraRadera
  21. VIlken underbar fin Tomas som lussar..
    Hoppas på turen idag för denna Tomas var sååå fin!
    /AnnaJo

    SvaraRadera
  22. Hoppet är det sista som överger en...Tomas lussar var ju superfin!

    SvaraRadera
  23. Testa lyckan idag med! ;)

    SvaraRadera
  24. Åh, detta var den sötaste lilla tomte jag sett! MÅSTE ju göra ett försök då :D

    Kram, Daniela http://neliz.se

    SvaraRadera
  25. Blir så inspirerad av alla fina julkort, måste nog ta och leta fram julstämplarna snart. Men en liten Tomas i samlingen skulle inte alls sitta fel, så jag tar en lott och hoppas på turen! :)

    SvaraRadera
  26. Helt klart värt ett försök! Denna tomte hade jag kunnat göra många julkort med.

    -Yvonne http://lillapluppen.blogg.se/

    SvaraRadera
  27. Smart med en Tomas som personifierar ett helt luciatåg på en gång *hihi*

    SvaraRadera
  28. Tar en lott i hopp om att få en liten Tomas

    SvaraRadera
  29. Supersöt som alltid! Hoppas på tur idag! :)

    SvaraRadera
  30. 11 nätter före jul...

    SvaraRadera
  31. Tomas verkar klara det mesta :)

    SvaraRadera
  32. Undra vart jag befunnit mig den senaste tiden (får väl skylla på all övertid). Har helt missat lilla Tomas.. men han är ju HELT underbar..

    SvaraRadera
  33. Jag VILL ha en Tomas tomte kanske tredje gången gilt nu då????:)

    SvaraRadera
  34. Jag tar gärna en lott tack!

    SvaraRadera
  35. Vilken söt lussetomte. O vilka fiiiinfina kort det är varje dag!

    SvaraRadera
  36. åh, jag vill ha en sån här stämpel! :) han kan ju göra allt han Tomas ;)

    SvaraRadera
  37. Skam den som ger sig!

    SvaraRadera
  38. Det var attans vad svårt det kan va då! Skam den som ger sig....en lott till! =)

    SvaraRadera
  39. Jättefina kort.. Här är ytterligare en stämpel jag ska ha! :D

    SvaraRadera
  40. Hihihi - Tomas är ju bara för rolig :D

    SvaraRadera
  41. Åh så söt. Testar lyckan idag igen! ;)

    SvaraRadera
  42. Lägger en kommentar även idag då jag så gärna skulle vilja ha dessa "fifinurliga" tomtnissar, Heja Tomas!

    SvaraRadera
  43. Hur söt som helst.

    SvaraRadera
  44. Jag hoppas på bättre tur idag!

    SvaraRadera
  45. Måste ju helt enkelt vara med i utlottningen av denna coola tomte

    SvaraRadera
  46. Hoppas på tur idag :)

    SvaraRadera
  47. Provar lyckan idag igen, tredje gången gillt? :)

    SvaraRadera
  48. Jag vill verkligen ha den här Tomas. Hoppas du finns på stämpelmässan om jag inte har tur idag.

    SvaraRadera
  49. Hoppas Tomas kan komma hem till mig och lussa till jul. Hälsn. Susanne L.

    SvaraRadera
  50. skam den som ger sig. provar lyckan idag igen.

    SvaraRadera
  51. Håller tummarna...och tårna!!!

    Kramiz Anna/Heffaklumpen

    SvaraRadera
  52. Åh en sån söting!! Hoppas på tur!

    SvaraRadera
  53. Denna Tomas tomte är ju bara så underbar den måste jag ju bara ha!!!!

    SvaraRadera
  54. Tomas är verkligen en mångsidig och vansinnigt söt tomte ... Provar givetvis lyckan idag igen ... :)

    SvaraRadera
  55. Men vilka fina kort ni gör med Tomas-stämplarna! =)

    *Jag vill oxå*

    SvaraRadera
  56. Hoppas att turen är med mig...

    SvaraRadera
  57. Testar min lycka idag igen för att få vinna en Thomas

    SvaraRadera
  58. Idag vill jag ha en lott! Den här är superfestlig!!
    MVH Miaa

    SvaraRadera
  59. man får väll hoppas turen vänder
    för jag vill ha en tomte tomas i mina händer

    SvaraRadera
  60. Tomas tomte en söting är han,
    Stjärngosse,lucia och tärna-WOW vilken man.
    Tomas du är så fin,
    Vill du bli min?

    SvaraRadera
  61. vilken underbar liten tomas-tomte!

    hälsn
    elisabethp.blogg.se

    SvaraRadera
  62. Det tar på krafterna att fira lucia... ;-) men han är väldigt söt!

    SvaraRadera
  63. Hoppas på tur gör
    vi även idag
    Tjusig Tomas är när
    han lussar.

    SvaraRadera
  64. Vad söt han var idag också! Hoppas på lite födelsedagstur då det är min 25:e födelsedag idag! :-D

    SvaraRadera
  65. denna var ju såååååååååå söt

    SvaraRadera
  66. Vilken sötnos! Hoppas på tur!

    SvaraRadera
  67. Vad fin Tomas är i lusseutförande.

    SvaraRadera
  68. Han är ju så söt!! Skulle så gärna vilja ha en Tomas!! Håller tummarna nu!

    SvaraRadera
  69. Vilket ljushuvud! Får gärna komma till mig.

    SvaraRadera
  70. Den Lucian får hemskt gärna flytta in hos mig.Tar chansen idag oxå.

    SvaraRadera
  71. Tomas Lucia
    ljusklara fia
    Kom hem till mig, snälla du!

    SvaraRadera
  72. Nu tändas tomten,jösses vad söt han är.

    SvaraRadera
  73. Tomas blir bara mer underbar för varje dag!

    SvaraRadera
  74. Att vara ensam i lussetåget kan inte vara lätt, men Tomas verkar klara det med bravur!

    SvaraRadera
  75. Så söt Tomas är! *norpar en lott och niger till tack*

    SvaraRadera
  76. Åååh, denhär var ju söööt.
    Hoppastomten kommer tidigt i år :=)
    //Ulrika

    SvaraRadera
  77. Dom är så roliga alla Tomas, men denna hamnar nog bland favoriterna tillsammans med TV-tomas och Kul-tomas!

    SvaraRadera
  78. Men jösses vilken goding :-) !

    SvaraRadera
  79. Toksöta stämplar och kort!

    SvaraRadera
  80. Åh vilken sötis. Tar gärna en lott jag med

    SvaraRadera
  81. Dags att chansa igen !! Söta tomtar vill man ju gärna ha till julkorten.

    Eva K

    SvaraRadera
  82. Nämen, vad har jag missat här?!! Vilken underbart söt stämpel och vilka härliga inspirationskort!!
    Jag vill självklart ha chansen att vinna en Tomas!! :)

    SvaraRadera
  83. Vill ju en en tomas ju fler söta motiv ni visar.. hoppas på super tur idag :)

    SvaraRadera
  84. Åh, vilken söööt Tomas! Jag vill också vara med! Om man inte har turen med sig, finns han att köpa då?! ;-)) *kär*

    SvaraRadera