onsdag 27 januari 2010

Så här skapar jag - Sara!

Min skaparprocess är en lång process och ändå kan det gå väldigt fort när jag väl sätter igång.

Börjar oftast med att jag inspireras av nya papper, har en och annan ny stämpel jag vill prova, en hög med oanvända dekorationer och framför allt lusten att skapa. En utmaning eller ett tydligt uppdrag sparkar igång mig på ett bra sätt.

Så börjar jag i en tanke. Har något jag vill göra. Nya papper med kärlekstema. Ett nytaget foto av maken. En fin sångtext jag vill ha med på en LO. Färgerna är rött och rosa.

Plockar fram lite av det som behövs men vägen är inte alls utstakad. Färgar in eget papper med dynor och refiller. Byter färger.
Gör en bakgrund med resistteknik, blev inte bra. Stämplar på mitt bakgrundspapper och embossar en annan stämpel. Blev bra, men jag vill ju ha ett hjärta med...
Plockar fram några hjärtestämplar och stämplar lite olika varianter. Väljer en hjärtestämpel, men använder till slut en annan. Pysselbordet fylls med mer och mer saker.
Stansar papper i olika lager. Monterar lager på lager.
Möblerar om några gånger innan jag tar fram dubbelhäftande tejpen.
Avslutar med att ta fram mina lådor med rosa och röda dekorationer. Hittar några knappar och ett hjärta.
Fixar fram band och lite bling. Klart!

Inga kärlekspapper, inget egeninfärgat papper, ingen embossing, ingen resist, ingen dikt, ingen make, ingen LO. Men ett kort och temat blev ändå kärlek. Och massor av halvfärdiga papper och motiv har jag som jag kan använda en annan gång.





Så här gör jag oftast. Börjar med något, men byter ut till något annat. Provar mig fram. Vet aldrig var det ska sluta när jag sätter igång. Jo, en sak vet jag. Det slutar alltid med att mina händer ser ut som nedan och jag njuter av det kreativa skapandet!



Lycka till i din skaparprocess. Kom ihåg att inget sätt är bättre än det andra!
_________________
/sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar