fredag 26 mars 2010

Masker på layouter

På de här tre layouterna har jag använt masker. Imorgon visar jag några layouter som Sara har gjort. /Elin



Masken Flourish. Jag har använt turkos akrylfärg över masken. När färgen torkat och jag dragit bort masken ritade jag längs kanterna med svart penna för att markera swirlen.



Närbild på swirlen.



Små stjärnor stansade i wellpapp och fasthäftade.



Här har jag stansat ut cirklar i olika storlekar och lagt på ett vitt papper. Jag har sprayat över Color Wash i olika färger och sedan tagit bort mina egengjorda masker. Ramen är gjort med en stämpel från arket Sirlig vår.



Jag lät mina utstansade cirklar ligga löst på pappret istället för att använda Stick ´n´spray. Detta för att jag ville att lite färg skulle komma under maskerna så att det inte blev så skrapa kanter på "bubblorna".



Spetsstämpel från Sirlig vår.



Jag har sprayat grön Color Wash över en del av masken Flourish i nedre vänstra hörnet. Med en brun penna och gröna utstansade löv förvandlade jag swirlen till en gren. En fågel från arket Sirlig vår fick sitta på grenen. De stämplade swirlsen kommer från Hero Arts och heter Dot Flourishes. Blommorna, Color me Crazy, var från början vita. Jag sprayade dem med blå Color Wash.




Närbild på swirlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar