fredag 26 mars 2010

Mera masker!

Det blir många inlägg den här veckan, jag tycker det är så roligt att leka med maskerna! Idag visar jag två kort. /Elin


Jag har blandat Distress ink och Perfect Pearls tillsammans med vatten i en Mini Mister. Masken Flourish lägger jag över en bit mönstrat papper innan jag sprayar över min blandning.



När det har torkat och jag har tagit bort masken ser det ut såhär. Perfect pearl ger ett fint skimmer.



Det färdiga kortet.



Jag använder samma mask en gång till. Pappret är ljusblått och efter att jag lagt på masken har jag färgat in det med en mörkare blå färg med hjälp av mitt Ink Tool och Distressdyna.



Med brun färg stämplar jag Old french writing flera gånger över pappret medan masken ligger kvar.



Kortet är färdigt. Jag har målat lite lite crackle paint Rock Candy över det för att få ett mer slitet utseende. Kanterna har fått lite brun färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar