tisdag 13 april 2010

Stansar, del två

Idag visar jag två kort med blommor gjorda av delar stansade med stansar från Punch Bunch. /Helen



Här har jag gjort en likadan blomma som jag visade igår men i helt andra färger. Istället för att sätta ihop blomman med en brads så har jag limmat ihop den med lite lim och i mitten har jag dekorerat med glitterlim.



Det finns många olika sätt att variera sig på. Här har jag på den första blomman klippt tre jack i varje kronblad för att få ett annat utseende på blomman. På den andra blomman har jag klippt av alla kronbladen med en mönstersax. På den tredje blomman har jag använt mig av två utstansade stjärnor i mitten som jag har böjt till lite. På den fjärde har jag stansat en del utav blomman i Wellpapp.

De fina eklöven har jag stansat ut i vit cardstock och sedan färgat in med stämpeldynor.





Här har jag satt en av blommorna samt några eklöv på ett kort. Fjärilen och textstämpeln kommer från Sirlig vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar