måndag 28 mars 2011

Istället för påskägg

Designteamet har laddat upp med massor av påskinspiration som vi kommer att dela med oss av de två kommande veckorna. Först ut är jag, Elin, med ett alternativ till påskägg.

Jag har använt några vanliga konservburkar som jag har öppnat i botten, tömt och rengjort. Sedan dekorerade jag dem. När jag var färdig fyllde jag burkarna med godis och små presenter innan jag limmade fast botten igen. Det behövs ett starkt lim, jag använde limpistol.


Den här burken är klädd med ett gult och ett vitt papper. På det vita pappret har jag stämplat med en stor molnstämpel från Hero Arts. Sedan har jag dekorerat burken med flera av Kortmakarens påskstämplar, spets och en tag. Tagen har jag stämplat med Flower Cutout från Hero Arts.



Jag har stämplat Flower Cutout på ett enfärgat papper och sedan klätt in burken med det. Ovanpå det har jag fäst rosa Webbed weave och slutligen några stämplade påskmotiv.



Den här burken fick Gul wellpapp i botten. Sedan har jag dekorerat med vit spets och massor av stämplade, färglagda och utklippta påsksmotiv.



De tre färdiga burkarna.



Stoppa i en present och limma sedan fast botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar