onsdag 30 mars 2011

Prickig påsk!

En av min absoluta påskfavoriter är stämpeln Inslaget Påskägg. Den finns i en stor och en liten variant och de är perfekta att kombinera. Det har jag gjort på båda de kort jag visar idag.

På det första kortet har jag stämplat Inslaget Påskägg Mini med tre olika distressdynor huller om buller som en bakgrund. Jag har färgat in kanterna med Ink Blending Tool för att få lite djup. Den vita spetsen Crochet har jag färgat in genom att först dra distressdyna över spetsen och sedan spraya lätt med vatten. När spetsen torkat monterade jag den på kortet och på den det stora påskägget som är gjort på samma sätt som bakgrunden.




På dagens andra kort har jag stämplat och färglagt äggen i stället. De fick samma färg som det härligt prickiga bandet Grosgrain Dots, Cerise. Texten heter Glad Påsk 2. Den påskgula wellpappen blir basen jag monterar allt på. Äggen är fästa med 3D-kuddar.



Lycka till med påskkorten! Sara-SaGam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar